Dva razloga zbog kojih je bitno prodavati što pre

Svi smo uglavnom čuli za release early, release often mantru, ali hajde da je malo preformulišemo - sell early, sell often! Što pre krenete da prodajete pre ćete imati:

  1. Kupce
  2. Novac

money.jpg

Recimo da pravite helpdesk aplikaciju i da ste planirali da je lansirate u oktobru. Planirali ste da cena bude oko $150. S obzirom kakve su cene helpdesk alata to je skoro pa džabe za alat koji radi posao. Međutim, ne možete da stignete da napravite sve što ste planirali za oktobar. Sredina decembra je mnogo realniji datum.

Uz pretpostavku da ćete u prvo vreme prodavati po jednu licencu dnevno i odlučite da sačekate decembra vi ste u gubitku celih $11.250. Pored toga izgubili ste i dva i po meseca direktnog kontakta sa korisnicima na osnovu kojih ste tačno mogli da znate šta je stvarno bitno, a šta ne. Verujte mi, vrlo su jasni, posebno kada je proizvod mlad i kada stvarno ima dosta manjkavosti. Možda to zbog čega ste pauzirali i nije toliko bitno, ali postoje neke druge stvari koje su show stopper za mnoge korisnike koji bi vam vrlo rado dali svoj novac.

Nemojte napraviti grešku i juriti gomilu featurea za verziju 1.0. Iako nemate sve mogućnosti koje ste planirali, zaokružite i kompletirajte ono što već imate i počnite da prodajete što pre je moguće. Prodaja i kontakt sa kupcima su neprocenjivi za svaki posao. Bićete više motivisani, osećaćete se sigurnije, a mogućnosti koje ste izostavili ćete ionako dodati vremenom ili zaboraviti jer se ispostavilo da su nebitne.