Zanimljiv rat

Pre par meseci (možda manje, možda više, sad da me ubijete ne sećam se) se povela diskusija na Elitesecurity forumima o famoznom Google browseru. Za neupućene, Google Inc. je registrovaowww.gbrowser.com domen, ugostio ljude iz Mozille i javno podržao Mozilla fondaciju. Dovoljno signala da se može zaključiti šta nas to uskoro čeka iz Googleove kuhinje. Tom prilikom sam rekao da je pred nama jedan krajnje zanimljiv rat iz koga će ponajviše izvući korisnici. Zdrava konkurencija je prilično korisna stvar.

Dve "zaraćene strane" su veliki Microsoft i ne tako mali Google. Možda se nekom može učiniti malo neobična ideja da pretraživačka kompanija može učiniti nešto što može predstavljati veliku pretnju softverskom gigantu, ali jedno je sigurno: Google odavno nije samo pretraživačka kompanija. U ovom članku (koji me je inače i naveo da napišem ovo) se jasno ističe jedno veoma zanimljivo zapažanje koje objašnjava mnogo toga:

  1. Google je okrenut korisnicima i konstantno smišljaju kako da im još više udovolje
  2. Microsoft se više stara o tome da ga konkurencija ne pretekne nego da unese nove i sveže ideje u svoje proizvode

Primera za to ima mnogo:

  • Google toolbar (koji je Google promovisao davno pre Microsofta)
  • Povećanje veličine Hotmail inboxa nakon najave GMaila
  • Peglanje Hotmail bubica na koje se korisnici žale odavno, a koje su MSovci počeli ispravljati tek nakon što se GMaila pojavio
  • Googleova desktop pretraga

Pored ovih naći ćete još primera u spomenutom tekstu, kao i navod da Microsoft poriče da kaska za Googleom i "kupi" ideje.

Dobro je poznato da je online deo samo mali deo Microsofotovih aktivnosti tako da Google ne može mnogo ga ugrozi (jedan segment naspram cele imperije), a kamoli toliko da se tako nešto može nazvati ratom. Ali kada bi Microsoft udarili u deo koji se bavi desktop razvojem onda bi to stvarno bolelo.

Kao primer nečega što bi moglo da ugrozi Microsoft na tom polju je GMaila, ali samo kao primer. To je prilično zanimljiva aplikacija koja koristi poznato okruženje web browsera da dostavi usluge korisniku. Manipulacija poštom, skladištenje, sortiranje, pretraga... sve je to online, na Googleovim serverima. Korisniku je potrebna samo veza ka internetu i web browser.

To stvara jedan prilično zanimljiv način opsluživanja korisnika. Na njegovom računaru je potrebno samo onoliko koliko da se okači na net i omogući pregled stranica. Ne trebaju mu ultra skupe aplikacije na samoj mašini. Sve je na kompanijskom intranetu (ili nekom većem ASPu), na ogromnim mašinama koje su u mogućnosti da uskladište sve potrebne informacije i opsluže sve korisnike.

Zašto se Microsoft ne uključuje u trku za ovo tržište ili pokušava da uspori njegov razvoj ne znam, ali stanje u kojem je Internet Explorer sada jasno pokazuje da im i nije mnogo stalo do njega. Ili im je stalo da sve druge koliko toliko zakoči dok on sam ne startuje kako treba... Ne bih znao reči.

Postoji još jedan aspekt koji ovaj rat čini zanimljivim, ali ću o njemu jednom drugom prilikom. Za sada je i ovo dovoljno :)

Komentari?