activeCollab je još od verzije 1.0 (oktobar 2007.) imao mogućnost unošenja utrošenog vremena na pojedinačne projekte i zadatke. Ta mogućnost je tada dodata samo kako bi activeCollab bio konkurentan drugim alatima, ne i zato što smo mi imali realnu potrebu za njom. To se vremenom promenilo...
Problem kod prvih verzija je što nije postojala laka mogućnost automatskog praćenja vremena, gde ćete vi jednostavno pritisnuti dugme i onda će neka aplikacija u pozaditi pratiti koliko ste vremena potrošili radeći. Kada završite, još jedan pritisak na dugme i to vreme biva logovano u activeCollab.
Postojale su neke aplikacije koje su to omogućavale i lepo se integrisale sa activeCollabom, ali recimo samo da nisam bio zadovoljan njihovom izvedbom. Često su to bila kabasta cross platform rešenja koja su izgledala kao da su pala sa Marsa (Adobe AIR), ponekad bugovita i napuštena od strane njihovih autora, komercijalne aplikacije su često bile prilično skupe... Ne baš sjajna situacija.
Zato smo prošle godine odlučili da napravimo zvaničnu aplikaciju koja olakšava praćenje vremena. Cilj je bio da se korisnicima omogući jednostavno praćenje vremena gde je izvedba same aplikacije na nivou koji mi od jednog takvog alata očekujemo. I tako je nastao activeCollab Timer:
Ljudima koji naplaćuju svoje usluge po satnici ne moram objašnjavati koliko je bitno pratiti vreme koje trošite radeći, ali postoji i niz prednosti koje pruža i ljudima koji rade na projektima i ne napalaćuju po satu.
Na primer, meni je praćenje vremena promenilo način na koji radim. Kada počnete da pratite koliko vremena stvarno trošite, jasno se povuče granica između vremena provedenog za računarom i vremena provedenog u efektivnom radu. U mom slučaju, prva brojka je uvek dosta veći nego druga (npr, imam osećaj da provedem 10 sati za računarom, a opet logujem samo 3h efektivnog rada). Doduše, ja pored programiranje (za koje jedino pratim vreme) radim i niz drugih stvari, ali opet - ponekad je zastrašujuće koliko malo efektivnog rada dodam u poređenju sa količinom vremena koje je otišlo na te "sporedne" aktivnosti.
Kako vreme prolazi, tako se zajedno i activeCollab i activeCollab Timer, a i načini na koji ih koristimo, razvijaju. Trenutno testiramo verziju 1.3 Timer aplikacije koja dodaje par "sitnih" unapređenja koja značajno unapređuju način na koji se aplikacija koristi. Tako, npr, zahvaljujući tim unapređenjima ja sada Timer koristim kao svoju to do listu (vidi screenshot gore, to treba danas da odradim), nešto za šta sam do sada uvek koristio papir i olovku.
PS: activeCollab Timer je besplatna aplikacija dostupna za Windows i Mac OS X.