Deadline

Definicija, iz Oksfordovog rečnika:

Deadline: The line on the ground in a military prison, beyond which the prisoner shall be shot dead.

Google i Microsoft danas

Marco Arment, u "Learning from competition":

Microsoft is so much more interesting today: while Google seems to think they don’t need to change anything [… about Android] and Apple’s customers are brainwashed by marketing, Ballmer has shut up about Apple publicly and Microsoft is making radical changes.

Evo ga jedno razmišljanje inspirisano citatom gore (iako nije direktno povezano sa temom samog teksta, a to je učenje od konkurencije).

Što se Inerneta i uticaja na isti tiče, pamtim:

  • Neprikosnoveni Microsoft s kraja devedesetih i iz perioda oko 2000 kada je Internet Explorer bio najbolju browser i držao 90%+ saobraćaja,
  • Nemarni i trapavi Microsoft tu negde oko 2003, 2004 sa bajatom verzijom Internet Explorera koju niko od njihovih inženjera godinama nije pogledao,
  • Zanemarljivi Microsoft tu negde od 2007, 2008. Održavamo kompatibilnost, ali je Internet Explorer toliko zaostao da je ta kompatibilnost na "radi" nivou, bez finesa i preciznog peglanja.

Iz mog ličnog ugla, još uvek su u trećoj fazi ili u laganom prelazu u četvrtu fazu (šta god ona bila). Uprkos tome, stoji da ljudi u Microsoftu ćute i rade i da je svaka nova verzija Internet Explorera bolja od prethodne.

S druge strane, Google je jako brzo prešao iz "slatki mali geeky Google" faze u "Jebote, moram smisliti način da se skinem sa njihovih servisa što pre!" fazu. Iako je Google jedan od glavnih pokretača razvoja browsera (samo pratite tempo kojim se razvija Chrome), ima nešto ljigavo u samom motivu i to ih čini… Zastrašujućim?

Apple živi od prodaje hardvera i sadržaja, Microsoft od prodaje softvera, ali Google ima drugačiju fintu: njima su korisnici proizvod koji nude svojim mušterijama (firmama koje plasiraju reklame). Uvek je sranje znati da si proizvod kojim neko trguje i zato mi je, na čudan način, Microsoft danas 10 puta draži nego Google.

[No Subject]

U zadnje vreme mi se često dešava da šaljem email ili poruku bez naslova - jednostavno otkucam ono što imam da kažem i kliknem Send (ili Cmd + Enter). Facebook se na primer nikada ne buni kada to uradim, dok me email klijenti (GMail i Sparrow.app) smaraju sa "Da li stvarno 'oćeš ili ne?" dijalozima:

Send anyway

Zato sam se u jednom momentu zapitao: da li je i kada subject polje višak? Uvek je dobro malo pretresti stvari koje ljudi smatraju normalnim i podrazumevanim (vidi PS), pa mi se i samo pitanje učinilo zanimljivim.

No, situacije kada neću staviti subject:

  • Poruka je sama po sebi sažete i iz nje same ne može da se izvuče još sažetiji naslov.
  • Šaljem neki link, citat, šta već. Opet situacija kada je apsolutno sve što ima da se kaže u tekstu same poruke i sažetak nije potreban.
  • Ćakanje sa prijateljima gde diskusija nema definisan cilj, već je prosto priča o nasumičnim temama i stvarima koje kroz priču dolaze jedna za drugom. Ranije sam tim porukama stavljao "..." subject, ali sam i to prestao da radim, pošto ne pravi nikakvu razliku.
  • Poruke koje bi bolje bile kao SMS nego kao FB prouka ili email, ali je nepraktično slati SMS (primalac je u roamingu, a nema hitnosti u diskusiji) ili nemam njegov broj (npr, nemam broj nikoga od ekipe sa kojom sam bio u Nepalu, ali sam sa svima u kontaktu preko Facebooka).

Situacije kada uvek stavljam subject:

  • Kada kontaktiram tehničku podršku, neku prodavnicu, raspitujem se o nekom proizvodu itd. Tada uvek stavim kratak opis onoga što me zanima ili sa čime imam problem.
  • Duži mailovi koje šaljem ekipi u firmi. Doduše, u tim slučajevima sve ide kroz activeCollab, gde postavljam diskusiju ili tiket, a ljudi budu notifikovani o tome putem maila.
  • Kada se dopisujem sa ljudima van firme vezano za posao (različiti dogovori oko putovanja i konferencija, prepiske vezane za nabavku opreme i sl).

Kada tako izlistam kad stavljam, a kada izostavljam naslov, zaključak se nametne sam po sebi: naslov je višak kada je sama poruka toliko kratka da ne zahteva sumiranje ili kada pričam sa prijateljima, dok je uvek tu kada je disksija iz bilo kog razloga formalna ili sa ciljem. Facebook to konta (pa ga zato "normalni" ljudi više i koriste nego mail), ali email klijenti izgleda i dalje obitavaju u sada već davnoj 1995. godini.

PS: Da ne bude da razmišljam o ovakvim stvarima čisto sporta radi i zato što u životu nemam pametnija posla; odgovor na ovo i slična pitanja direktno utiče na neke odluke vezane za dizajn aplikacija na kojima radimo. Ukoliko želite da pravite softver koji minimalno smara ljude, dobro je znati koja polja apsolutno zahtevaju vrednost, a koja možete ostaviti opcionim ili čak u potpunosti izbaciti.

Jeres

Definicija reči herectic (jeretnik):

A person who holds controversial opinions, especially one who publicly dissents from the officially accepted dogma of the Roman Catholic Church.

Etimologija:

Middle English heretik, from Old French heretique, from Late Latin haereticus, from Greek hairetikos, able to choose, factious, from hairetos, chosen, from haireisthai, to choose ; see heresy

Izvor: Yahoo Dictionary.

Zanimljivo poreklo reči. Jednostavno je, ali i glupo osuditi se na slepo verovanje u dogme (koje pri tom nisu ni tačne). Slobodnu misao i upotrebljavanje mozga za preispitavanje sveta oko sebe i rešavanje problema je nešto što treba ohrabrivati, a ne gušiti.

Area51 je...

Area51 - Mesto u stanu u koje se uzipuje sav krš kada dolaze gosti.

  • Milorade, kuća nam je u haosu, a Rajko i Dragana dolaze za 15 minuta. Znaš i sam kako je kod nje uvek čisto kada uđemo, kako sada da zateknu ovaj krš? Skloni te limenke, tu kutiju iz "Bucka" i taj Sony negde.
  • Aman ženo pobogu, pa nisam ja Mister Masl. Gde ću sve ovo?
  • Pa stavi ispod stepeništa.
  • Joj, pa gde tamo, tamo je zona 51, samo vanzemaljci fale. Poslednji put sam trpao krš kada su tvoji bili za Božić, ko zna šta se nakotilo?

Izvor: Vukajlija

Novi OS za PC

HP je najavio da njihov webOS (koji su kupili kada su pazarili Palm) uskoro dolazi i na PC-jeve.

Iskreno, bilo je krajnje vreme da se jedan veliki PC proizvođač uozbilji po tom pitanju. Razumem da je oslanjanje na Microsoft da pokrije probleme što se razvoja softvera tiče jednostavnije i jeftinije, ali ja sam iskreno uveren da firma koja pravi hardver i ozbiljna je po tom pitanju mora i da piše softver za njega i ne sme to da prepusti nekoj drugoj kompaniji.

Apple nikada nije krio da je taj pristup jedna od osnovnih stvari na kome se bazira njihov uspeh, tako da mi je stvarno čudno da se ni jedan veliki igrač do sada nije odlučio da se skine sa Microsofta i poradi na svom operativnom sistemu. Deluje tako očigledno...

iPad i ljudi bez mašte

iPad više nije vruća vest kao s početka godine. Internet i tržišni "stručnjaci" su svoju pažnju uglavnom prebacili na neke druge stvari (Windows Phone 7, gomila Android baziranih sprava itd), a klinci koji si govorili: "Sranje nema ni kameru" ili "Sranje nema card reader" ili "Sranje nema multitasking" su, iskreno se nadam, otišli da rade nešto pametnije sa svojim životima.

U isto vreme, Mac komuna se aktivno bavi iPadom. Jedni čekaju dan kada će moći da se poigraju sa spravom da vide da li je "to to", drugi već znaju da će je pazariti, treći spremaju posebne verzije svojih aplikacija da budu dostupne kada prodaja krene itd. Sve u svemu, nema sumnje da će iPad naići na dosta early adoptera (biće redova pred prodavnicama, bez brige).

ipad.jpg

Ono što je meni zanimljivo kada gledam kako ljudi reaguju na ovu novu spravu je koliko ih mnogo ima bez imalo mašte. Naravno, kada ljudi gledaju na parče opreme onda gledaju kako će njima odgovarati, ali u tom slučaju bi trebalo da se suzdrže komentara o tome kako će proizvod proći na tržištu. "iPad će biti teška propast zato što nema kameru" ili "iPad će biti teška propast zato što nema multitasking" su izuzetno glupi komentari. "Neći kupiti iPad zato što nema multitasking" je već mnogo bolje.

Kada kažem da ljudi nemaju mašte, mislim pre svega na jednostranost sa kojom gledaju neke stvari oko sebe - samo i isključivo "iz svojih cipela" i samo i isključivo sadašnje vreme. To je pogrešno jer pojedinci nisu reper, a koncepti i proizvodi uglavnom evoluiraju tokom vremena.

Moje lično mišljenje je da je iPad prekretnica u računarstvu, a samo zato što iPad i slične uređaje mogu jasno da vidim u nečijim rukama kada kažem: Zamisli...

  1. ... doktora koji obilazi svoje pacijente sa jednostavnim računarom u svojim rukama.
  2. ... agent koji jednu ovakvu spravicu koristi da bi pokazao nekretnine koje mu se čine da bi bile zanimljive njegovim klijentima. Ne mora da zakreće monitor i daje miša ljudima, dovoljno je da im da spravu u ruke i oni će se već snaći - slide za kretanje kroz slike, pinch za zoom itd.
  3. ... nekoga ko se vratio sa višemesečnog puta po egzotičnim zemljama, i upravo je izašao na kafu sa prijateljem da se vide posle sveg tog vremena, popričaju i pregledaju fotke.
  4. ... lenje nedeljno jutro u krevetu uz članke koje je neko našao zanimljivim, ali jednostavno nije stigao da pročita tokom radne nedelje.
  5. ... fotografa na terenu koji koristi veliki ekran da klijentu pokaže neke od snimaka, umesto da se cimaju sa 3" ekranom na samoj kameri.

itd, itd, itd. U većem broju slučajeva imam problem da zamislim kako bi programeri, dizajneri, number cruncheri, novinari i većina ostalih profesija koji što zbog posla, što zbog ličnog izbora "žive" na interentu, koristili iPad kao svoju primarnu spravu. Nije iPad ni za dugo kucanje, programiranje, precizan rad u alatima za obradu fotografija itd. Za to postoje mnogo bolji uređaju koji su odavno na tržištu.

S druge strane, nemam problema da zamislim obične ljude kako koriste iPad ili sličan uređaj kao primarni računar. Kada podvučem crtu, iPad nije direktno namenjen ljudima koji čitaju ovaj tekst. U pitanju je mobilni računar namenjen ljudima kojima verovatno nikada neće pasti na pamet da se prepišu na RSS feed bloga kao što je ovaj.

Revolucija kod ove sprave je što je iPad prvi računar koji neće zastrašiti nikog, već će ga ljudi jednostavno uzeti u ruke i početi da se igraju sa njim. Svi "stručnjaci" koji komentarišu da će iPad propasti zato što nema ovo ili ono od drveća ne vide šumu.

Praćenje kretanja korisnika kroz stranice

Jutros nešto razmišljam o podršci i praćenju korisnika - ne bi li bilo lepo znati koje je stranice korisnik prethodno posetio (i kako je došao do njih) pre nego što vas je kontaktirao za pomoć? Iz toga bi se dosta dalo zaključiti: koliko posetioci stvarno obraćaju pažnju na dokumentaciju, da li prvo pretražuju ili odmah klikaju na Contact dugme itd.

I tako nažvrljam na papiru sledeće:

posete -< otvorene stranice

Svaka poseta može da ima niz otvorenih stranica. Dovoljno jednostavno samo po sebi, ali nedovoljno ukoliko se ne prati sa koje stranice je korisnik došao na koju stranicu. Davno smo prerasli browsere sa jednim prozorom i doba kada su se korisnici linearno kretali kroz sajt. Ponašanje današnjih korisnika više liči na drvo sa gomilom račvanja nego na flat listu stranica koje su posetili.

I tu je problem - kako pratiti koje stranice otvaraju koje stranice?

Prva stvar koja mi je pala na pamet je jednostavno kačenje ID-ja trenutno otvorene stranice na sve linkove na stranici (jedna linija JavaScripta bi sasvim lako nakačila ove vrednosti):

http://www.activecollab.com/contact?from=123

gde je from vrednost ID trenutno otvorene stranice u logu. Najveći problem kod ovog pristupa je što se "prljaju" URL-ovi sa podacima koji bi generalno trebalo da se prenose u pozadini.

Takođe ne znam kako botovi pretraživača tretiraju ovakve URL-ove. Da li smatraju stranicu drugačijom kada je GET parametar drugačiji? U kojoj situaciji ignorišu određene GET parametre? Kada liče na hash? Ima li neko više informacija o ovome?

Očigledno "prljanje" bi se dalo rešiti JavaScriptom tako što se presreće klik događaj svakog linka i pre same redirekcije kači ID trenutno otvorene stranice. Ovo ne bi radilo kada posetilac otvara linkovanu stranicu u novom tabu jer se tada preskače klik događaj. Otvaranje stranica u novom tabu je dosta čest slučaj, posebno kada se traže neke informacije bez da se jasno zna gde se iste nalaze (nakon pretrage foruma npr - posetilac će isklikati sve top teme u novim tabovima i tražiti odgovor na svoj upit u njima).

Druga opcija je da se oslonimo na browser da nam kaže odakle je korisnik došao. Ovo je nepraktično zato što nije potpuno rešenje (neki korisnici isključu prosleđivanje referrer informacija) i što bi onda na osnovu referer stranice morali da kopamo po logu i tražimo tačan ID prethodne stranice. Deluje kao nepotreban korak pošto taj info već ionako imamo na prethodnoj stranici.

Treća opcija koja mi je pala na pamet je da se jednostavno svim linkovima doda rel="nofollow", a struktura sajta ponudi kao sitemap. Ovo je naravno jako glupo pošto bi pretraživač video gomilu stranica na koje ni jedna druga stranica "zvanično" ne linkuje i verovatno bi im dobrano oborio vrednost.

I tako ne dođoh ni do kakvog zaključka... Cela ova priča je samo razmišljanje naglas. Zakucam tako ponekad sa problemom koji mi deluje interesantno iako i nemam stvarnu potrebu za rešavanjem istog. Zanimljivo je ipak, kao vežba za vijuge ako ništa više :)

Pare ljude kvare?

Svi znamo onu staru: "Pare ljude kvare" ili blažu preformulaciju da bilo koji oblik moći nad grupom ljudi kvari osobu koja je ima. Čak je toliko ponavljana da je mnogi ljudi uzimaju kao istinu bez nekog preteranog razmišljanja.

Jedna zanimljiva perspektiva na koju sam naleteo (ne sećam se tačno gde) je to da novac ne kvari ljude, već da samo pokazuje kakvi su stvarno kada više ne moraju da budu fini. Zanimljiva perspektiva u svakom slučaju koja potvrđuje ideju na koju sam nailazio na niz mesta, a to je da su skromnost i zdrav odnos prema ljudima koji te okružuju značajniji nego novac i moć. Šupak sa parama je i dalje samo šupak, a ljudi ih baš i ne vole.

Neke od knjiga koje sam nedavno pročitao, a da se kroz njih provlače ideje o značaju veza koje gradimo sa ljudima, kao i o skromnosti: Egonomics, How to Win Friends and Influence People, First Things First, Good to Great i Plain Talk.

Novi dizajn

Dizajn ovog bloga se nije menjao više od dve i po godine. Iako sam ranije sam radio dizajn za blog, prethodni je bila malo prerađena OrangeScale Laila/Butterfly tema koju sam reckao i seckao po svojim potrebama i željama:

old-area51-design.jpg

No, toj temi je odzvonilo i zamenjana je sa novom, custom temom koju je radila sjajna SuperAwesome ekipa (hvala!) Iako ovaj dizajn nije bio namenjen ovom blogu, već jednom side projektu za koji se ispostavilo da nemam vremena, mislim da je fino "seo" i da sajt izgleda značajno bolje.

Sve je još uvek sveže i nisam 100% siguran da sam pokrio sve fajlove teme, pa bih stvarno bio zahvalan da mi javite ako naletite na neke propuste i nedoslednosti.

Oglas za posao

Već par dana razmišljam o oglasu za poziciju koju imamo otvorenu u firmi. Uloga ove osobe je da pomoću alata kao što su blog, newsletter, forum, intervijui itd prenese poruku o našem proizvodu i firmi, privuče nove kupce, a sa postojećim ostvari bolju vezu. Cilj je preneti poruku, edukovati i kreirati kvatitetan sadržaj koji ljudima pruža vrednost i (in)direktno doprinosi boljoj prodaji.

Problem je što tačno znamo šta osoba treba da radi, ali imamo problem da nazovem tu poziciju u oglasu. Nije ni čist marketing, ni PR, ni community management, ni prodaja, već nešto što se dotiče svih tih oblasti.

Pošto već problem postoji, a među vama ima i dosta iskusnijih i kreativnijih ljudi, odlučih da vas malo iskoristim ;) Evo ga tekst oglasa koji trenutno imamo. Sva zapažanja, pitanja i predlozi su dobrodošli, a ako i znate nekog ko bi mogao da popuni tu ulogu (rad u kancelariji u Novom Sadu i dobar engleski su zahtevani), onda imate i večeru od nas. No, idemo:

A51 is a small software development company from Novi Sad. Our focus is development of web based tools that help organizations get projects done by employing more communication and less management.

Our flagship product, activeCollab, is used across the globe by thousands of organizations, including some of the largest technology and media companies and well known universities. You may get the chance to work with them because we are looking for someone to help us with:

Marketing and Customer Care

Job description:

  • Spread the Word - Tell the people about our products, its features and how it can benefit them.
  • Build an Audience - Use blogs, newsletters, interviews and similar tools to build an audience that is interested in our product or already use it.
  • Reach New Customers - Find ways to reach new customers using the Internet.
  • Build and Nurture Relationships - Connect and build strong and lasting relationships with the customers.
  • Anything else you think would benefit visitors of our websites, customers and us.

What we offer:

  • Flexible work hours and clean, quite, cozy environment where you can concentrate and get stuff done.
  • Opportunity to learn new and develop existing skills.
  • Best equipment money can buy. Tools should never limit your creativity.
  • Type of energy only small companies can offer.

Requirements:

  • Great social and communication skills.
  • Excellent written and good spoken English. We offer tools and resources to improve your English, but good foundation is required.
  • Candidates who are not able to work in office in Novi Sad Monday to Friday should not apply.
  • Experience with selling and supporting products or services online is a plus, but not a requirement.
  • Faculty degree is a plus, but not a requirement.

If you are interested and see a fit here, please send your CV and cover letter to hi@a51dev.com. If you're a blogger, don't forget to mention your blog!

Kao što rekoh, svi komentari i sugestije su dobrodošli!

BlackBerry Bold, prvi utisci

Pre desetak dana sam stari dobri Nokia E61 zamenio BlackBerry Boldom. Po svom konceptu, u pitanju su dosta slični aparati - poslovna klasa sa punom tastaturom i jakim fokusom na baratanje sa tekstom, pre svega emailom. Stvari koje mi se sviđaju:

  1. Push email. Mislio sam da će me smarati i da ću ga prečesto proveravatati, ali sam se prevario. Pošto je push u pitanju, nema šta da se proverava - samo bacite pogled na telefon i znate da li ima novih poruka ili ne. Kada neću da me smara, samo ga spakujem u futrolu ili "zaboravim" u susednoj sobi.
  2. Telefon dosta lepo izgleda i prilično je lagan za svoje dimenzije (po veličini je isti kao E61).
  3. Kuglica je jako zanimljiva. Većina ljudi koja je probala mi je rekla da im se ne sviđa, ali sve dođe na svoje kada se naviknete na osetljivost i malo čudan osećaj pod prstima. Meni lično je bolja od rešenja koja sam koristio na Nokia telefonima - joystick ili kursori.
  4. Osećaj pri kucanju je bolji u odnosu na E61 jer tastatura bolje leži pod prstima i pruža bolji feedback.
  5. Ekran je odličan, a defaultna tema u svoj svojoj jednostavnosti izgleda jako lepo.
  6. SMS je napravljen kao email inbox. Prepiske se automatski grupišu tako da na jednom ekranu imate kompletan razgovor, bez obzira na broj SMS-ova koje ste razmenili.
  7. Mini USD za kačenje na računar i punjenje. Zahvaljujući tome ne moram previše da se brinem o tome kako ću napuniti telefon čak i ako zaboravim punjač. O tome sam već pisao.
  8. Mogućnost da se definiše kada će telefon automatski da se pali i gasi. Pošto je u pitanju poslovna klasa telefona koje firme često kupuju zaposlenima, nije zgoreg reći kada ne želite da budete uzmeniravani u vezi posla.
  9. Možete da napišete svoje ime i prezime, kao i neki dodatni info koji će se prikazivati na glavnom ekranu kada je telefon zaključan. Rečenica kojom počinje Warheart je fino sela ;)

Stvari koje mi se ne sviđaju? Uglavnom sitnice, ali ništa toliko "ozbiljno" da bih o tome pisao. Uostalom, moje potrebe su skromne i od telefona ne očekujem ništa više osim da bude dobra sprava za komunikaciju - pre svega za telefoniranje, SMS i (možda) email. Multimedijalne mogućnosti ionako prepuštam specijalizovanim uređajima - iPod za muziku i foto aparat za fotkanje.

blackberry-bold.jpg

PS: Ovo nije review, već samo kratka lista stvari koje su mi zapele za oko u prvoj nedelji korišćenja. Ne trudim se da budem previše objektivan, već subjektivan pošto telefon ipak koristim ja :) Za detaljniju recenziju i objektivniji pogled na mogućnosti i tehničke karakteristike, pogedajte ovaj članak na Mobilnom Svetu.

PPS: Zahvaljujem se cool ekipi iz Somborskog VIP-a na odličnoj usluzi ;)

Veče uz umilan zvuk bušilice

Dve stvari su rađene: 1. Hibrid između arhive za dokumente i ploče za pisanje. Svrha je bila da se ima jedno mesto za sve firmine papire (fioke za aktuelene dokumente, ispod ide arhiva), ali da se tu odmah može i pisati - popuniti neki formular, potpisati šta nam kurir donese i slično.

arhiva.jpg

2. Police za zvučnike, TV i knjige. Nama zanimljiv deo je da je cela stvar montirana na zid i ni na jednom mestu se ne oslanja na pod. Pri tom je ceo dizajn minimalan da boli (4 ploče, par metalnih šipki i oslonci za knjige).

za-tv.jpg

Ovo su work in progress fotke, a finalne kačim kada bude gotovo.

Leglo virusa

Koje je najveće leglo računarskih virusa? Po mom iskustvu, USB stik prosečnog studenta.

usb-stickjpg

Na njima cirkulišu seminarski, kojekakve skripte i projekti, slike sa prošle brucošijade, zezalice sa kobajagrande.com i ko zna šta sve ne. Pošto su tu samo za brz prenos podataka ljudi ih guraju u svaki računar koji im padne šaka bez ikakvog razmišljanja. O poznavanju rada na računaru i računarskoj sigurnosti većine korisnika ovih spravica da ne pričamo...

Pre koju godinu, kada smo imali više Windows mašina, drugar je uspeo da zarazi 3 mašine u mreži time što je uštekao USB i pustio neki video sa njega na jednoj od njih. Eto posla - par sati čišćenja i drndanja. Nije samo on kriv, greška je bila i do nas pošto Windows nije redovno updateovan i nismo koristili anti-virus softver, ali smo sasvim lepo živeli bez virusa pre nego što je on došao sa svojim "matori, obavezno moraš videti ovaj smešan video sa mog USB-a" videom.

I dalje me prođe blaga jeza kada me drugarica zamoli da joj fajl izrađen u Word 2007 konvertujem u format kompatibilan sa starijim verzijama kako bi mogla da ga odštampa kod nekog rođaka (ili neki sličan scenario) i iz torbice izvuče USB stik. Doduše, više se i ne cimam mnogo zato što Windows gotovo isključivo koristim kao virtualnu mašinu: pokrenem Windows kroz Fusion, kreiram snapshot virutalne mašine pre nego što uštekam USB, uradim šta imam i revertujem na snapshot kada završim. I drugarica happy, i živci na mestu...

Ipak, padnu mi na pamet stari dani i to da većina ljudi samo gura ta čuda u koji god računar vidi, bez da imaju imalo pojma kakvog sve đubra ima na njima. Ne možeš ih kriviti za to, računar im je samo alatka da završe posao i nema potrebe da se previše cimaju sa njima, ali je i dalje za neverovati kakav ršum mogu da ostave na perfektno čistoj mašini samo time što su ubacili USB da ortaku pokažu slike sa mora.